Business Controller
Ben jij een financieel strateeg met een scherp oog voor cijfers én een passie voor het maken van impact? Dan is dit jouw kans om als Business Controller écht het verschil te maken!
Voor onze vestiging in Weert zijn wij op zoek naar een Business Controller. Jij adviseert onze directie over strategie, organisatiestructuur én het behalen van onze bedrijfsdoelen. Jouw focus: een financieel gezonde toekomst.
Wat ga je doen?
- Grip op planning & control: Je brengt structuur en inzicht in de planning- en controlcyclus.
- Financiële rapportages: Je stelt heldere rapportages en betrouwbare forecasts op.
- Periodieke afsluitingen: Je zorgt ervoor dat alle periodecijfers correct en op tijd worden ingediend.
- Voorraadbeheer: Jij hebt het volledige overzicht en bent verantwoordelijk voor het voorraadproces.
- Projectbewaking: Je bewaakt projecten en contracten in de breedste zin, inclusief hun waardering.
- Procesoptimalisatie: Je verbetert operationele processen en interne controles.
- Financieel advies: Je houdt grip op de financiën en adviseert het management over verbeteringen.
- Procesoptimalisatie: Je stroomlijnt financiële- en boekhoudkundige processen.
- Business cases: Je ontwikkelt onderbouwde business cases ter ondersteuning van het management.
- Strategische planning: Je stelt gedetailleerde meerjarenplannen op voor de lange termijn.
Iedereen energiepositief
Wij zijn Breman. Een familiebedrijf van ruim 1700 installatie-experts die vanuit 28 vestigingen bouwen aan een toekomst vol duurzame technische installaties. Iedereen energiepositief in 2025, dat is ons doel. Dan geven wij meer energie terug dan het kost aan medewerkers, klanten en de aarde.En als we samen werken, kunnen we vandaag al het verschil maken voor morgen. Dát is waar wij voor gaan en waar jij een impactvolle bijdrage aan kan leveren.
Wat doet Breman?
De collega’s bij de gespecialiseerde Breman bedrijven zijn werkzaam binnen de divisies woningbouw, woningbeheer, utiliteit, woningrenovatie, en binnen onze eigen installatiefabriek. Onze collega’s houden zich dagelijks onder andere bezig met duurzame energiesystemen, verwarmingsinstallaties, elektrotechniek, regeltechniek, luchtreinigingsinstallaties en service en onderhoud voor de zakelijke en particuliere markt. Op de kantoren zorgen de werkvoorbereiders, tekenaars, engineers, ICT collega’s, HR specialisten en alle andere collega’s, dat onze vakmensen op locatie hun werk optimaal kunnen uitvoeren.
Breman Woningbeheer Zuid
Bij Breman Woningbeheer Zuid zijn we van het inbedrijf houden, het vervangen en het optimaliseren van de klimaatinstallaties in opdracht van de eigenaar. Totaal gaat het om ruim 65.000 woningen in Noord Brabant en Limburg. Vanuit Weert ondersteunen verschillende afdelingen om bovenstaande werkzaamheden zo optimaal mogelijk in te richten.
Het Breman familiegevoel;
We bestaan bijna 100 jaar en zijn één van de grootste installatiebedrijven van Nederland. Toch voel je bij ons de warmte van een familie en een hechte groep. Bij Breman draait het om de mens! Zonder onze mensen kunnen wij niet bestaan. Daarom investeren we in jou. Met onze eigen Breman Academy bieden we opleidingen en kansen voor persoonlijke groei. Samen leren we, maken we fouten en helpen we elkaar vooruit. Kortom, we werken samen als een echte familie.
Dit neem je mee
- HBO werk en denkniveau (afgeronde opleiding in bedrijfseconomie, bedrijfskunde, accountancy of management is een pre)
- Enkele jaren werkervaring als accountant, analist of hoofd administratie, bij voorkeur in de bouwwereld.
- Sterk analytisch denkvermogen
- Sociaal vaardig en diplomatiek
- Ervaring met situationeel leidinggeven. In staat om qua leiderschapsstijl te schakelen tussen verbindend, dienend en situationeel leiderschap. Inspelend op de behoefte van de mensen.
- Ervaring met programma’s als Excel en Power BI. Ervaring met het ERP systeem Business Central is een pré.
- Zelfstandige zelfstarter, je weet je prioriteiten te stellen
- Beschikt over uitstekende adviesvaardigheden om de organisatie naar een hoger niveau te tillen
Dit krijg je van ons
Bij Breman ben jij de specialist. Daarom krijg je veel verantwoordelijkheid en neem je zelf het initiatief. Wist je dat letterlijk íedereen meebeslist binnen Breman? Jij dus ook!
Onze arbeidsvoorwaarden. Wat dacht je van:
- De nieuwste materialen & tools
- Doorgroeimogelijkheden & E-learning platform
- Een goed salaris die mee gaat met jouw ontwikkeling + winstregeling
- Per jaar 25 vakantiedagen en 13 ADV dagen (o.b.v. fulltime dienstverband)
Daarnaast biedt Breman goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo krijg je een goede pensioenregeling, verzekering van werknemersrisico’s, een personeelsvoordeelwinkel en een actieve personeelsverenging. Wist je dat je tevens via Breman je droomfiets kan kopen? Wij bieden de mogelijkheid om fiscaal voordelig een gloednieuwe fiets te leasen.
Naast werken maken we natuurlijk ook tijd voor gezellige bedrijfsuitjes, barbecues of andere evenementen. Met als hoogtepunt het jaarlijkse landelijke Breman event waarbij álle bedrijven en collega’s samenkomen.
Is dit dé baan voor jou en voel jij een klik met Breman? Solliciteer dan meteen! Wil je eerst meer weten? Neem gerust contact op met onderstaande Corporate Recruiter. Stuur een WhatsApp, bel of mail en wij helpen je graag verder. Klik hieronder op de link die jou het beste past en ontdek de mogelijkheden!